De spraak-taal ontwikkeling van het schoolkind

De spraak-taal ontwikkeling bij een schoolkind wordt na de kleuterperiode steeds diverser.
Het kind beheerst alle medeklinkerverbindingen in de gesproken taal en de taal wordt steeds communicatiever en is passend bij de verschillende leefwerelden.
Op school en met vrienden is het taalgebruik soms anders dan bij je thuis.
Let maar eens op dat je kind steeds meer verschillende bijwoorden en bijvoeglijke naamwoorden gaat gebruiken zoals eventueel, mogelijk, blijkbaar en alsof.
Nieuwe ontdekkingen in de taal kan je kind te pas en te onpas gebruiken en je kind gaat je corrigeren als je fouten maakt. Léuk om daar een spelletje van te maken!!
De taalregels worden begrepen.
Je kunt je kind stimuleren in taalgebruik door samen de taal als fantasiemiddel te gebruiken.
Roep maar gekke woorden en maak verhaaltjes en alvast leuke sinterklaas gedichtjes. De hersenen van je kind zijn nu optimaal rijp om de taal in alle facetten te leren.
En… als je boos op elkaar bent, ga maar eens onzin uitkramen of Russisch schelden en rare bewegingen maken.
Geheid dat de sfeer direct anders wordt en de scherpe kantjes weg zijn.

Voor meer informatie klik hier

Dit bericht is geplaatst in Ontwikkeling van kinderen en getagd, , , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>